خانه / آزمون دکتری / دکتری اقتصاد نفت و گاز / معرفی دوره اقتصاد انرژی دانشگاه ام آی تی

معرفی دوره اقتصاد انرژی دانشگاه ام آی تی

با توجه به اینکه آشنایی با دوره های بین المللی اقتصاد انرژی می تواند زمینه ای را برای گسترش دانش علاقمندان به این زمینه فراهم اورد، در این بخش به معرفی دوره اقتصاد انرژی دانشگاه MIT پرداخته می شود. 

در معرفی این دوره آمده است:

This course explores the theoretical and empirical perspectives on individual and industrial demand for energy, energy supply, energy markets, and public policies affecting energy markets. It discusses aspects of the oil, natural gas, electricity, and nuclear power sectors and examines energy tax, price regulation, deregulation, energy efficiency and policies for controlling emission.

همانگونه که آمده است، این دوره به ارائه نگرش های کاربردی حوزه های گوناگون عرضه، تامین، بازاریابی و سیاست گذاری انرژی می پردازد. واقعیت این است که سیاستگذاری حوزه انرژی امری پیچیده و میان رشته ای است که با مسائل گوناگون فنی، اقتصادی، حقوقی، خط مشی گذاری عمومی و مسائلی از این دست پیوند خورده است. مباحث حوزه مالیات ها، شدت انرژی، کارایی انرژی و کنترل مصرف تنها بخش اندکی از حوزه های پیش روی این شاخه از دانش می باشد.
هر چند که توجه به حوزه های مربوط به انرژی در جمهوری اسلامی ایران نیز با تاخیر شروع شده است ولی تلاش گسترده و همه جانبه در این زمینه می تواند زمینه موفقیت های بسیاری را فراهم آورد.

دوره کامل مربوط به اقتصاد انرژی دانشگاه ام آی تی را می توانید از طریق پیوند دریافت کنید.

www.icmstudy.ir

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*