خانه / حقوق نفت و گاز / معرفی منابع دکتری و ارشد حقوق نفت و گاز

معرفی منابع دکتری و ارشد حقوق نفت و گاز

دوست عزیزمان آقای هاتف ستاری اسمرود،در کانال تلگرامی شان، به معرفی منابع کنکور ارشد و دکتری حقوق نفت و گاز پرداخته اند که عین پیام ایشان آورده شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال ایشان که آدرس آن در ذیل همین مطلب امده است مراجعه فرمایید.

با سلام و عرض ادب خدمت اعضای محترم کانال حقوق نفت و گاز.

با توجه به سوالات شما دوستان مبنی بر کنکور ((#کارشناسی ارشد)) و ((#دکتری)) حقوق نفت و گاز مطالبی خدمتتان عارض می گردد.

ابتدائاً جهت آگاهی نسبت به منابع،کتب مورد مطالعه،#دانشگاه های دارای این رشته در مقطع ((کارشناسی ارشد)) و سایر اطلاعات مربوطه به لینک زیر مراجعه نمایید.
https://t.me/naft1/511

و اما در رابطه با کنکور دکتری حقوق نفت و گاز، دروس مورد مطالعه جهت کنکور دکتری رشته مزبور به قرار زیر می باشد:

۱_حقوق تجارت بین الملل
۲_حقوق قراردادهای نفت و گاز
۳_حقوق مدنی قسمت تعهدات
۴_زبان انگلیسی
۵_استعداد تحصیلی

همچنین #منابعی که خدمت دوستان معرفی می گردد بر اساس تجربیات به دست آمده و نظر اساتید موجود در این رشته به قرار زیر است.قبل از بیان کتب مربوطه تاکید می گردد که اثبات شیء نفی ما عدی نکرده و معرفی این کتب مانع از رجوع به سایر کتاب ها نمی باشد.اما منابع ((دروس تخصصی)) و صد در صدی که ضریب ۴ دارند و انتظار می رود هر داوطلب دکتری حقوق نفت و گاز آنها را #مطالعه کرده و آماده باشد،به قرار زیر است:

۱_برای درس حقوق تجارت بین الملل: کتاب حقوق تجارت بین الملل آقای دکتر شیروی،کتاب داوری تجاری آقای دکتر نیکبخت،جزوه حقوق انرژی آقای دکتر بهمئی،قانون داوری تجاری بین المللی ایران،قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی.

۲_برای درس حقوق قراردادهای نفت و گاز،کتاب حقوق نفت و گاز آقای دکتر شیروی،کتاب حقوق قراردادهای نفت و گاز آقای دکتر امانی،قانون نفت سال ۱۳۵۳ و قانون نفت سال ۱۳۶۶ و قانون نفت سال ۹۰ و قانون وظایف و اختیارات سال ۹۱ معرفی می گردد.
(لازم به ذکر است که برای پاسخگویی بهتر به سوالات، بهتر است به مقالات و کتب انگلیسی زبان موجود در این رشته مراجعه شود.)

۳_برای درس حقوق تعهدات،صرفاً مجموعه پرسش های چهار گزینه ای حقوق مدنی آقای دکتر قربانی انتشارات چتر دانش معرفی می گردد.

در نهایت بایستی بیان داشت که #منابع دکتری #حقوق_نفت_گاز و منابع دکتری حقوق سرمایه گذاری نیز یکسان می باشد.یعنی دوستان بعد از شرکت در کنکور دکتری و اخذ رتبه ی لازم،قادر به انتخاب رشته های حقوق نفت و گاز و حقوق سرمایه گذاری خارجی می باشند.
دانشگاه های تهران،فارابی و شهید بهشتی(تنها دانشگاهی که دارای دانشجو در رشته حقوق سرمایه گذاری خارجی است،دانشگاه شهید بهشتی است) مبادرت به اخذ #دانشجو در رشته دکتری حقوق نفت و گاز می نمایند.

پاسخ به #سوالات مطروحه در این زمینه از طریق آیدی موجود در توصیحات کانال امکان پذیر است.

موفق باشید.
T.me/naft1

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*