خانه / معرفی و نقد کتاب / معرفی چند منبع درمورد فقه نفت و گاز

معرفی چند منبع درمورد فقه نفت و گاز

یکی از مباحث اساسی در حوزه مدیریت قراردادهای نفت و گاز را می­توان، بررسی مباحث فقهی و حقوقی این حوزه دانست که فقه معادن و به تبع آن فقه نفت و گاز می­تواند در این دسته قرار گیرد. با توجه به محدودیت­های موجود در منابع این حوزه، برخی از پایان نامه­ها و مقالات مناسب معرفی می گردد هرچند این معرفی به معنی تائید محتوای آن­ها نیست.

1-      رساله دکتری آقای حسینعلی سعدی که یکی از بهترین منابع در این حوزه است، این رساله در دانشگاه امام صادق علیه السلام و با نمره 20 دفاع شده است.

2-      مقالات و آثار دکتر غلامرضا مصباحی مقدم که در این حوزه از صاحب نظران برجسته محسوب می شود.

3-      کتاب ولایه الهیه الاسلامیه او الحکومه الاسلامیه آیت الله مومن.

4-      کتاب ولایت فقیه آیت الله منتظری

5-      برخی از فقها نیز در برخی از آثار خود به صورت متفرقه به این مباحث پرداخته اند که می توان به کتاب البیع امام خمینی (ره)، کتاب اقتصادنا شهید صدر و … اشاره کرد.

6-      برخی از مقالات علمی- پژوهشی نیز در این حوزه نوشته شده است که در سایت جهاد دانشگاهی که به نمایه کردن نشریات علمی و پژوهشی می پردازد قابل دسترسی است.

7-      جزوه فقه معدن دکتر سعدی نیز که در دوره دکتری مدیریت قراردادهای نفت و گاز دانشگاه امام صادق علیه السلام تدریس شده است نیز جزوه مفیدی می باشد هر چند که نیاز به دسته­بندی و تدوین بهتری برای ارائه به عموم دارد.

]]>

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*