خانه / اقتصاد سیاسی نفت / ملاحظاتی پیرامون رژیم اسرائیل و نفت

ملاحظاتی پیرامون رژیم اسرائیل و نفت

اسرائیل (رژیم اشغالگر صهیونیستی) از نظر میزان منابع نفتی در رتبه 96 دنیا (که تقریبا حجم بسیار ناچیزی است)، قرار دارد. حال جای بسی تامل است که این رژیم نفت خود را از چه منبعی تامین می کند؟ نکته جالب توجه این است که وب سایتی که احتمال توسط همین رژیم اداره می شود به مباحث نفت در اسرائیل می پردازد که در نشانی اینترنتی www.oilinisrael.net قابل دسترسی است.

مروری بر تاریخچه نفت قبل از انقلاب اسلامی ایران بیانگر آن است که پیش از انقلاب، عموم نفت مورد نیاز رژیم صهیونیستی توسط ایران و رژیم منحوس پهلوی تامین می شده است که منابع علمی متعددی به این موضوع پرداخته اند، به منظور مرور اجمالی این مبحث می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

پیوند 1

پیوند 2

پیوند 3

ضمن اینکه پس از انقلاب، این رژیم دچار مشکلاتی در تامین نفت خود شد که البته توسط کشورهای حامی خویش مشکل خود را مرتفع ساخت. یکی از مباحثی که امروزه در صنعت نفت جهانی مطرح است، صادرات نفت عراق به اسرائیل است. خبر زیر به این موضوع اشاره دارد:

پیوند 4

نکته قابل توجه این است که اسرائیل به رغم هشدارهای بغداد در خصوص انجام معاملات نفتی با  کردستان عراق، یک محموله نفت خام از این منطقه وارد کرده است.

پیوند 5

آنچه که هم اکنون ضروری به نظر می رسد توجه جدی به عراق و لزوم اتخاذ پیمان استراتژیک با این کشور به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی آتی از سوی نفت این کشور نسبت به منافع ملی و ایدئولوژیک ایران است.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*