خانه / سیاستگذاری نفت و گاز / دیپلماسی انرژی / مطلب میهمان: مطالعه تطبیقی قراردادهای نفتی ایران و عربستان سعودی با رویکرد جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه اقتصادی

مطلب میهمان: مطالعه تطبیقی قراردادهای نفتی ایران و عربستان سعودی با رویکرد جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه اقتصادی

مطلب زیر که توسط آقای شاهرخ همتی و خانم مریم پورسرتیپ تهیه شده است مقاله ای پیرامون قراردادهای نفتی ایران و عربستان سعودی است. در چکیده این مقاله آمده است:

سیاست ها و رفتارهای چکشی ایران در دوران صنعت نفت در مقابل سیاسیت های آرام و دوستانه دیگر کشورهای نفت خیز به خصوص عربستان سعودی با شرکت های بین المللی نفتی و همچنین تعدد تصمیم گیران و تصمیم سازان و تنوع قوانین اعم از قانون اساسی و قوانین عام و خاص عکس عربستان سعودی، عموما به جای اینکه این قوانین مکمل و تکمیل کننده یکدیگر باشند، ناقض و الغاء کننده قوانین قبلی بوده و بعضی ها مسکوت مانده و بعضی نیز اجرایی نشده اند. عدم ثبات و تفاسیر مختلف قوانین، دست اندرکاران و پیمانکاران نفتی را با ابهام مواجه نموده است و در نتیجه مانع رونق سرمایه گذاری خارجی و توسعه اقتصادی گردیده است و از طرف دیگر، عربستان سعودی به علت شدت وابستگی به تک محصول نفت، امنیت اقتصادی این کشور در مقابل تهدیدات خارجی و تروریستی آسیب پذیرتر است.

برای دریافت مقاله به لینک زیر مراجعه فرمایید. بدیهی است مسئولیت محتوایی تمامی مطالب میهمان در وب سایت بر عهده نویسندگان اصلی خواهد بود و وب سایت بستر رسانه ای کار را فراهم ساخته است.

دریافت مقاله

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*