خانه / آزمون دکتری / فراخوان جمع آوری تجربیات دکتری ۹۴ در رشته های مربوط به نفت و گاز

فراخوان جمع آوری تجربیات دکتری ۹۴ در رشته های مربوط به نفت و گاز

با سلام خدمت عزیزان.

 با توجه به تماس ها و پیام های مکرر بسیاری از علاقمندان به ادامه تحصیل در رشته های مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز، اقتصاد نفت و گاز و حقوق نفت و گاز، از تمامی عزیزانی که دعوت به مصاحبه شده اند و یا رتبه های خوبی کسب کرده اند دعوت می کنیم تجربیات خود را از منابع، جزوات، نوع مصاحبه و … در اختیار سایر عزیزان قرار دهند.

منتظر فایل ها و نکات دوستان هستیم. عزیزان می توانند مطالب خود را در بخش نظرات و یا از طریق ایمیل زیر به اطلاع برسانند. از تمامی دوستان تشکر صمیمانه داریم.

info[@]icmstudy.ir

md.noruzi@gmail.com

با تشکر

نوروزی

در ادامه، یکی از دوستان تجارب خود را اینگونه ارائه کرده است:

ضمن تشکر از زحمات جنابعالی در جمع اوری اطلاعات مربوط به ازمون دکترای مدیریت بین المللی قراردادهای نفت و گاز، بدینوسیله موارد مهم ازمون خدمتتان تقدیم میگردد

  • روز مصاحبه از ساعت ۸٫۳۰ به دانشگاه علامه واقع در انتهای همت مراجعه کردیم که مصاحبه ابتدا بصورت تکی انجام گرفت که تا ساعت ۱۶٫۳۰ که نوبت ما شد بصورت سه نفره برگزار گردید که بنظرم تبعیض میباشد.
  • در طول ۸ ساعت معطلی که واقعا خسته و کلافه شد بودم به سوالات ابتدایی نیز توان پاسخگویی به علت خستگی نداشتم و مضافا مصاحبه به صورت انگلیسی بود . در صورتیکه تسلط نسبی در مکالمه دارم
  • سوالات که طرح میشد کلا در خصوص حقوق بودند که باتوجه به امکان شرکت در ازمون رشته مدیریت قراردادها برای سه رشته مدیریت و اقتصاد و حقوق و مضافا ماهیت رشته مدیریت قراردادها میبایست سوالات کاربردی در خصوص قرارداد طرح میگردید .   ( رشته من مدیریت اجرایی بود که سابقه بیست ساله در حوزه قراردادهای پایین دستی دارم و حداقل ۵۰ تا قرارداد تنظیم نموده ام ) . به عنوان مثال در قرارداد بیع متقابل وظیفه JMC چی هست ؟ قرارداد از کی نافذ میگردد؟ MDP چی هست و مسئولیت تایید ان با کیست ؟…..
  • من مشکل مکالمه انگلیسی نداشتم لیکن سوالات مربوط به کلمات تخصصی علم حقوق بود . به عنوان مثال حیازت را از من پرسید که درست جواب دادم . که می بایست سوالات فراخور رشته تحصیلی داوطلب طرح میگردید.
  • من فارغ االتحصیل دانشگاه ازاد بودم بنظرم تاثیر منفی در ذهن اساتید گذاشت لیکن در شرکت نفت توانایی ما را با سایر همکاران مقایسه کرده و مسئولیت امورپیمانها و براوردها را به بنده داده اند ضمنا کارشناسان رسمی دادگستری در تصمیم گیری ها قراردادها از تجارب اندک اینجانب سوال مینمایند.که انتظارم از شما سرور گرامی این هست که مطرح فرمایید همه دانشجویان دانشگاه ها یکسان نیستند .
  • بعضی از دانشجویان شاگرد اعضای کمیته مصاحبه بودند که در پاسخ به اساتید راحتتر بودند .
  • سوابق حرفه ای و اموزشها در مصاحبه امتیازی نداشت.
  • معیارهایی برای تخصیص امتیاز به مقالات با توجه به نشریه مربوطه وجود نداشت در یک مورد یکی از اساتید یکی از مقالات اینجانب را قبول نکرد. در صورتیکه نشریه معتبری بود.

در مجموع انتقادهای وارده بشرح ذیل اعلام میگردد.

الف – عدم برنامه ریزی و تنظیم وقت مصاحبه شوندگان

ب- عدم تناسب سوالات مطروحه با توجه به ماهیت رشته مدیریت قراردادها و رشته تحصیلی داوطلب.

۳ نظر

  1. با سلام
    بنده هم که برای مصاحبه به دانشگاه علامه رفته بودم به همان صورتی بود که فرد قبلی نوشته بودند، فکر کنم هر دو با هم بوده ایم.
    به طوری که از صبح تا ساعت چهاربعدازظهر منتظر بودم تا نوبت مصاحبه ام شود. زمانی که وارد شدم دوآقای دیگر هم بودند، بیشتر سوالات را یکی از اساتید حقوق می پرسید. بنده از آنجایی که چند روز قبل از مصاحبه کتاب دکتر شیروی ( علی الخصوص پانویس مطالب) را بدقت مطالعه کرده بودم مشکلی در جواب دادن نداشتم اما سوالاتی که پرسیده می شد به زبان انگلیسی بود و هیّئت مصاحبه کننده انتظار شنیدن جواب به انگلیسی را داشتند. از حیازت و داوری بینالمللی به خصوص در مورد ملی کردن ها پرسیدند٠
    یکی از اقایان دانش اموخته اقتصاد بود و یکی از اساتید اقتصاد چند سوال از او پرسید که عمدتا در کتاب دکتر شیروی بود که بیشتر جنبه اطلاع عمومی داشت و خیلی هم سخت نبود. حتی سوالاتی که از دکتری های اقتصاد نفت در روز بعد پرسیدند انقدرها هم عجیب و غریب نبود که حتی یک حقوقی هم حرفی برای گفتن نداشته باشد( البته در صورتی که کتاب های دکتر احمدیان را خوانده و با منطق اقتصاد نفت آشنا باشد)
    در مجموع جلسه مصاحبه خوبی بود چون شنیده ام جلسه مصاحبه بچه های حقوق نفت در دانشگاه شهید بهشتی خیلی خیلی استرس زا بوده و بچه ها وسط حرف هم می پریدند تا بتوانند خود را به إثبات برسانند٠

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*