خانه / سیاستگذاری نفت و گاز / لزوم بین المللی شدن صنعت نفت ایران و جایگاه فن آوری در تحقق آن

لزوم بین المللی شدن صنعت نفت ایران و جایگاه فن آوری در تحقق آن

ایران با توجه به حجم ذخایر نفت و گاز فراوان باید نقشی بیشتر از یک مخزن‌دار را در عرصه‌ی بین‌المللی صنعت نفت بر عهده داشته باشد. مجموعه‌ای از الزامات داخلی و بین‌المللی انتظارات خاصی از صنعت نفت ایران بوجود آورده که مهم‌ترین آن ضرورت حفظ جایگاه و موقعیت کشور در بازارهای جهانی به‌عنوان بزرگ‌ترین دارنده‌ی ذخایر هیدروکربنی دنیاست. لازمه‌ی این موضوع حرکت به سمت بین‌المللی شدن است و بین‌المللی شدن آن نیز در گرو دانش‌بنیان شدن و دستیابی به شایستگی‌های فن‌آورانه در حوزه‌های راهبردی است.
بر این اساس جهت بررسی ضرورت بین‌المللی شدن شرکت‌های ملی نفت، نقش و جایگاه فن‌آوری در تحقق این امر، ضرورت ورود شرکت‌های ملی نفت به عرصه‌ی فن‌آوری صنعت نفت و همچنین نقش بین‌المللی شدن در دستیابی به توانمندی فن‌آورانه در صنعت نفت، در این مقاله با رویکردی توصیفی-تحلیلی موضوعات مذکور در صنعت نفت بررسی شده است. در پایان با نگاهی به ضرورت بین‌المللی بودن یا نبودن شرکت ملی نفت ایران پس از ارائه‌ی توصیه‌هایی برای صنعت نفت کشور نتیجه‌گیری انجام شده است.

اطلاعات مقاله:

بندریان رضا. لزوم بین المللی شدن صنعت نفت ایران و جایگاه فن آوری در تحقق آن. ماهنامه علمی- ترویجی اکتشاف و تولید نفت و گاز. ۱۳۹۷; ۱۳۹۷ (۱۵۴) :۱۴-۲۲

Article

از عزیزان و علاقمندان به این حوزه، خواهشمندیم نکات تکمیلی شان درباره این مقاله را برای وب سایت ارسال فرمایند.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*