خانه / قراردادهای نفت و گاز / قراردادهای IPC / کنفرانس رونمایی از IPC در تهران- ۷ آذر ۱۳۹۴
Print

کنفرانس رونمایی از IPC در تهران- ۷ آذر ۱۳۹۴

کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی ایران- IPC- در روزهای ۷ و ۸ آذر ۱۳۹۴ با عنوان صنعت نفت و گاز ایران در پساتحریم در تهران برگزار خواهد شد.

وب سایت کنفرانس:

رونمایی از IPC در تهران

در معرفی این کنفرانس آمده است:

ماموریت صنعت نفت در اعمال حق حاکمیت و مالکیت ملت ایران نسبت به منابع و تاسیسات نفتی و گازی سراسر کشور عبارت است از “ارتقای منافع درازمدت کشور از طریق بیشینه‌سازی درآمد های کشور حاصل از منابع نفت وگاز و فعالیت های جانبی و صیانت از این منابع”. بدیهی است بهره‌برداری کارآمد، اثربخش و با بیشترین ارزش افزوده از منابع نفت و گاز کشور وصیانت از آنها، برقراری و ارتقای تعامل موثر با بازیکنان ذینفع ملی، منطقه‌ای و جهانی و پیش‌بینی روند تحولات صنعت نفت در دنیا و انجام اقدامات لازم جهت حفظ منافع ملی کشور از سیاست‌های استراتژیک صنعت نفت می باشد.

به همین دلیل،کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزارت نفت، با روی کار آمدن دولت یازدهم، پس از دستور مقام عالی وزارت نفت در مهر ماه ۱۳۹۲ کار اجرایی خود را برای تغییرات اساسی در مدل قراردادهای بین المللی نفت و گاز ایران آغاز کرد.

لذا با توجه به وظایف قانونی وزارت نفت، به نه نفر از مدیران و کارشناسان ارشد حقوقی- قراردادی، ماموریت ویژه ایی داده شد تا در چهار چوب سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون نفت و دیگر اسناد بالادستی، با توجه به جایگاه مهم کشور در عرصه تامین و انتقال انرژی در منطقه و جهان، ضرورت یا نیازهای کشور در حوزه های اکتشاف، توسعه و تولید و به ویژه کاربرد روش های مفید اصلاح یا افزایش بازیافت ذخایر با ملاحظه نظرات و همکاری شرکتهای ذیربط ملی، داخلی و بین المللی نسبت به بررسی ساختار فعلی قراردادهای بیع متقابل اقدام کرده و در راستای اهداف اشاره شده، پیشنهادات لازم برای ایجاد اصلاحات در مفاد الگوی قراردادهای مزبور را ارائه نمایند.

با این که استفاده از غالب تجربیات گذشته صنعت نفت کشور و جهان از طربق بهره گیری از فرصت مطالعه تطبیقی قراردادهای نفتی منطقه و جهان در ۳۳ کشور مختلف و بررسی شرایط  محیطی اکوسیستم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز ایران، منطقه و جهان درحال حاضر با استفاده از  اعضای کمیته بارنگری قراردادهای نفتی در جریان است اما از ابتدای راه، فرآیند تکمیلی ماموریت بازنگری قراردادهای نفتی، استفاده از فرصت نقد سازنده و طرح پیشنهادات کاربردی علاقمندان به توسعه صنعت نفت، اقتصاد و کشور عزیزمان ایران تعریف شده است.

اینک پس از گذشت ۲۴ ماه از فعالیت شبانه روزی این کمیته به همراه مشاوران داخلی و بین المللی، بازنگری قراردادهای صنعت در بالادستی به اتمام رسیده و زمان رونمایی از آن رسیده است. به همین دلیل طبق دستور مقام عالی وزارت نفت مقرر شد «کنفرانس تهران» با حضور مقامات و صاحبنظران بین المللی و نماینده شرکت های بزرگ صنعت نفت و گاز و پیمانکاران داخلی و خارجی برگزار شود.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*