شناسائی قابلیتهای پویا برای تدوین و اجرای استراتژی پرتفولیو: مطالعهموردی یک هلدینگ پاییندستی نفتوگاز
ارسال شده توسط: محمد نوروزی
در نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران
2019/08/05
1,952 بازدید
درمحیط کسبوکار ناپایدار کنونی لازم است تا استراتژی سازمان در موقعیتهای مناسب تغییر کند تا سازمانها بتوانند خود را با شرایط جدید منطبق سازند. برای مواجهه با این تغییرات، سازمان نیازمند قابلیتهایی به نام قابلیتهای پویا میباشد. در سازمانهای چند کسبوکاره، استراتژیهای پرتفولیو برای مدیریت استراتژیک کسبوکارهای متنوعی که سازمان از طریق آنها به مشتریان خود خدمترسانی میکند، تدوین، اجرا و کنترل میشوند. با توجه به ضرورت پویایی استراتژیهای پرتفولیو، هدف اصلی این مطالعه شناسائی قابلیتهای پویا برای تدوین و اجرای استراتژی پرتفولیو در بخش پاییندستی نفتوگاز ایران میباشد.برای این منظور با استراتژی مطالعه موردی به بررسی یکی از هلدینگهای پتروشیمیایی ایران پرداخته میشود. ابزار گرداوری داده مصاحبه و بررسی اسناد و مدارک سازمان بوده است.از مهمترین قابلیتهای پویای مدیریت پرتفولیو میتوان به مدیریت تعهدات اجتماعی، مدیریت مسائل زیستمحیطی، مشارکت با سازمانهای برتر پتروشمیائی دنیا، توسعه و تکامل زنجیرهارزش و مدیریت اکوسیستم تجاری پاییندستی اشاره کرد. |
link |
واژههای کلیدی: قابلیتهای پویا، استراتژی پرتفولیو، بخش پاییندستی نفتوگاز |
استراتژی هلدینگ پایین دستی 2019-08-05