خانه / معرفی و نقد کتاب / کتاب روش‌های مالی و حسابداری در قراردادهای نفتی و بیع متقابل

کتاب روش‌های مالی و حسابداری در قراردادهای نفتی و بیع متقابل

مسائل مالی و حسابداری قراردادهای نفت و گاز یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در حوزه قراردادهای نفت و گاز مورد بررسی و توجه قرار گیرد. متاسفانه کتابها و منابع مناسبی در این زمینه به زبان فارسی وجود ندارد. از معدود کتابهایی که به این مسائل می پردازد می توان به کتاب روش‌های مالی و حسابداری در قراردادهای نفتی و بیع متقابل به نویسندگی مهندس مسعود زهدی اشاره کرد. 

جلدهای اول و دوم این کتاب به مباحث مربوط به روش های حرفه ای مالی، حسابداری و اقتصادی متداول در قراردادهای نفتی در سراسر جهان و انطباق آنها با مفاد قراردادهای بیع متقابل اختصاص یافته است؛ به گونه ای که مطالعه آنها می تواند در ایجاد زبان مشترک میان کارفرمایان و پیمانکاران طرف قرارداد در دوره اعتبار قرارداد، روش های صحیح تسویه حساب و اختتام حساب های پروژه ها، شتاب بخشی به روند مراحل تحویل پروژه ها، جلوگیری از پدید آمدن دعاوی مالی و حقوقی پیچیده، حفظ منافع توافق شده در قراردادها و به طور کلی ممانعت از بروز مشکلات متنوع هنگام و پس از اجرای پروژه نقش مهمی ایفا کند.

این کتاب را می توانید از طریق انتشارات بهجت تهیه نمایید. هر چند که مطالب این کتاب هم جامع نیست ولی می تواند به عنوان منبع مقدماتی در این زمینه محسوب شود.

]]>

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*